Gruppetimebeskrivelse

SYKKELTIMER

Sykkel: Vanlige sykkeltimer hvor du ikke trenger å bruke pulsbelte eller VismoX. Spinning på gammelmåten.

Sykkel Power: Her bruker vi pulsbeltet og wattmåleren på sykkelen til å justere intensitet ift løypeprofilen instruktøren har lagt opp. Løypeprofil og ditt speedometer vises på 2 storskjermer i sykkelsalen.

Sykkel Race: Her bruker vi wattmåleren og din profil til å sykle om kapp i en gitt løype fra instruktøren. Vi kan lagre løyper fra hele verden, bla Birkebeinerløypa eller Alpe d`Huez. Kan sykle individuelt eller som lag.

GodtVoksen sykkel: Tilrettelagt musikk, volum og kjøreløype. Kondisjonstrening uten bruk av watt måler.

SALTIMER

KOMBINASJON OG/ELLER+ TRINN & KOORDINERINGS TIMER

FullPakke: Her får du høypuls, step og styrketrening. Full pakke med høy intensitet og styrketrening. En god variasjonstime for deg.

Zumba Fitness TM: Fengende rytmer og god musikk.  Ta på deg gode sko og åpent sinn, i denne timen «danser» du humøret opp. Koreografien er enkel, samtidig som du får trent utholdenheten, styrken og koordineringen din.  Du kommer garantert ut med ett smil!

KONDISJONS TIMER

BodyStep TM: En spennende og artig steptime med enkel og god variasjon som gir høy puls og styrke. Er du glad i step, er denne timen for deg.

STYRKE TIMER

Styrke 30: Enkle styrke øvelser av kroppen. Denne styrketimen er ment å etterfølge kondisjonstime, derfor må du også være ferdig oppvarmet.

BodyPump TM:  Her får du motiverende musikk i takt med styrkeøvelser for store muskelgrupper. Strammer og styrke. Pump & press er motto her!

Stram OPP: Her får du generell lett styrketrening for hele kroppen med enkle, effektive og varierte øvelser. Alle kan være med på denne timen, og du blir garantert strammet opp.

Sterk & Smidig: Vi starter med bevegelighetsøvelser hvor målet er å øke bevegelighet av ulike deler av kroppen. Disse øvelsene vil også være en oppvarming til den andre delen av timen, som er styrke. Styrkedelen vil bestå av enkle og effektive styrkeøvelser for hele kroppen.

Styrke/bevegelighet: Her får du gode, effektive styrkeøvelser og tøyningsøvelser i samme timen. Vi bruker strikk, matte, vekter og egen kroppsvekt for å trene oss sterke. Fokus på hva kroppen trenger funksjonelt i hverdagen.

StyrkeIntervall m/avspenning: Her får du styrkeøvelser som øker kraften. Enkle og effektive. Fokus på styreteknikk, holdning og muskelvekst. Avsluttes med en behagelig avspenning på slutten av økta.

KOMBINASJON AV STYRKE & KONDISJONS TIMER

BootCamp: Ta på deg militærfaktene og kom, her blir du “pushed to the limit“. En populær, enkel og effektiv styrke og kondisjons time.

Bungee-Training: Intervall trening med stor strikk. Her jobber man 2 og 2 sammen, begge parter trener aktivt med både å holde igjen og det å gjennomføre øvelsene. En morsom og annerledes treningsform som utfordrer kroppen gjennom styrke, hurtighet, spenst og utholdenhet.

Combat: kraft og energi er nøkkelen her. Her blir det slag og spark, teknikk fra forskjellig kampsport. Musikk og bevegelseskombinasjonen får deg kampklar. En kraftfull time! 

PulsStyrke: God pulstime som avslutter med variasjoner gjennom hele kroppen på styrkedelen. Timen er tilrettelagt at alle kan delta på sitt nivå. Du kommer garanter i form – flott å starte med!

STYRKE TIMER I FUNKSJONELL SONE

Sirkel Styrke 45: God gammeldags sirkeltrening i vår moderne funksjonelle sone. Du jobber 45sek intervaller med 15 sek pauser. 16 stasjoner i sirkelen gir 32 intervaller i løpet av timen. Hver time ledes av instruktør, som instruerer øvelsene før timen starter og motiverer deg underveis

Sirkel Kondisjon 45: Fungerer på samme måte som Sirkel Styrke 45, men med mer kondisjonskrevende øvelser.

Slynge Styrke 45: Slyngetrening er styrketrening med Jungle Sports slynger. Vi har plass til 12stk på disse timene. Fokus er kjernemuskler og stabilitet, men du får trent hele kroppen på disse timene. Kjempebra styrketrening med kun egen kroppsvekt som motstand.

CoreSlynge 30: På denne timen vil du enkelt og effektivt trene opp styrke, kondisjon og støttemuskulatur. Vi kjører øvelser i stasjoner som kan tilpasses til den enkelte deltaker.

SirkelSAL:  «sirkeltreningen er populært på SENSE. Denne timen er en tøff intervalltime som passer for de som er vant med å trene, og for de som ønsker en utfordrende, annerledes og morsom økt, her blir det veldig gode variasjon i øvelser- både i kondisjon og styrke- Velkommen til nytt sirkelkonsept»

KROPP OG SINN TIMER

BodyBALANCE TM: Yoga, Tai Chi og Pilates. En god kombinasjon med fengende musikk som gjør at du flyter igjennom timen med fokus på styrke, fleksibilitet og holdning. Kropp & sinn i fokus! 

PilatesCore: Kjernemuskulatur i fokus. Her får du styrket opp kroppen i et balansert rolig , og kontrollert tempo. En behagelig, effektiv og spennende time.

Stressreduserende yoga (75 min):  En yogatime som fokuserer på å skape ro i kroppen ved å påvirke nervesystemet slik at kroppen går ut av stressmodus.  Rolige sekvenser (flows), stillinger som holdes over tid og dyp avspenning. Basert på elementer fra rolig vinyasa yoga, yin yoga og yogaterapi.

Yoga for alle (I og II): Yoga gir energi, styrke, glede, kroppsholdning og avspenning. For deg som vil øke leddutslag, bli smidig, fleksibel og myk og sterk i muskulaturen. Pust og tilstedeværelse i fokus!   Yoga for alle I:  fokus på solhilsen og grunnleggende yoga- pust, teknikk, tilstedeværelse.  Yoga for alle II:  for de som kjenner til solhilsen og det grunnleggende fra før. 

YogaFIT: Denne yogaformen er tilpasset på treningssentre, ekstra fokus på styrke i overkroppen. Timen er tilpasset for alle. Her trener du styrke, bevegelighet og balanse tilpasset ditt nivå og fysiske form. Du får utfordringer og alternativer. Fokus pust og tilstedeværelse, kropp og sinn i balanse. Timen avsluttes med avspenning.

YIN Yoga: Er en myk og tilgjengelig yogaform som gir deg lang tid i hver yogaposisjon og vil tøye helt inn i bindevev.

GODT VOKSEN TIMER

Timene er tilrettelagt de over 60 år. Fokus er Balanse, mestring, styrke, bevegelighet og kondisjon. Du kan delta uansett alder – om denne tilrettelagte treningen passer for deg. Trening på sykkel og i sal.

PilatesCore: Her får du styrket opp kroppen i et balansert rolig, og kontrollert tempo. En behagelig, effektiv og spennende time.

Styrke/ bevegelighet: Styrketrening og bevegelighet i fokus. Tilrettelagte funksjonelle øvelser.

Yoga: Kroppsholdning, bevegelse, tilstedeværelse og pust er fokuset på denne timen.

Gøy med puls: Gir deg en morsom opplevelse av å jobbe med kondisjon. Enkle bevegelser etter fengende musikk.

Sirkelstyrke: Styrkeøkt i funksjonell sone, jobber på ulike stasjoner. Effektivt!

AKTIV UNG TIMER

AktivUng: Tilrettelagt styrke og kondisjons trening for deg i alderen 8-15 år. Mandag og onsdag. Varierer med funksjonell sone og sal.