Gruppetimebeskrivelser

SYKKELSAL

FUN

Sykkel Fun:  Sykkeltimer i denne kategorien er rett og slett gøy! Vi spiller fengende musikk og videoer og er litt gærne. Det viktigste er at du får litt puls og blir god og svett. Vi bruker ikke puls eller watt på disse timene.

SPORT POWER

Sykkel Watt:  Sykkeltimer i denne kategorien er basert på intensitetsstyring med watt. Målet med treningen er å øke terskelwatt VO2maks.  Vi anbefaler deg å teste sin terskelwatt i forkant, og ha egen profil i VismoX.
På timene «Sykkel løype» sykler vi konkurranser mot hverandre.

SHAPE MOVE

Sykkel Puls:  Sykkeltimer i denne kategorien er basert på intensitetsstyring med puls. Målet med timene er størst mulig forbrenning, og forbedring av kondisjonen din.
Vi anbefaler at du har på pulsbelte, som du kan koble på sykkelen eller opp på skjermene i salen.
Vi bruker 5 trening soner for puls, og angir intensitet i % av maksimal puls.

SYKKEL GODT VOKSEN

Godt Voksen sykkeltimer er enkel kondisjonstrening tilpasset deg over 65år. Vi sykler til hyggelig og fengende musikk, med mål om å bli svette og andpustne.

 

FUNKSJONELL SONE

FUN

Sirkel Fun:  Sirkeltrening i funksjonell sone er effektiv og morsom trening etter intervall prinsippet. Vi arbeider med morsomme og effektive øvelser som gir god treningseffekt.

SPORT POWER

Sirkel/slynge sterk:  Mål å gi deg bedre styrke i hele kroppen. Effektiv og litt tøff trening, gjerne med noen idrettsspesifikke øvelser.

SHAPE MOVE

 Sirkel/slynge puls: Skal gi deg effektiv forbrenning og bevegelse. Øvelser med store bevegelser og bra tempo gir høy puls og bedre kondisjon.

SLYNGE GODT VOKSEN

Denne timen er tilrettelagt for de over 65 år.

 

GRUPPETIMER SAL

FUN

Step:  Denne timen er for deg som liker step trening. Det blir morsomme trinn som er enkle og vi bruker musikken som et verktøy. Bli svett og glad.

MOVE SHAPE

Puls Styrke:  Morsom puls time med styrkedel. Timen er tilrettelagt slik at alle kan delta på sitt nivå. Du kommer garantert i form – flott å starte med.

POWER

BodyPump:  Her får du motiverende musikk i takt med styrkeøvelser for store muskelgrupper. Strammer og styrke. Pump & press er motto her.

SHAPE FUN

Full Pakke:  Her får du høy puls, step og styrketrening. Full fart og god variasjonstime for deg.

Zumba Fitness:  Fengende rytme og energisk musikk. Ta på deg gode sko og et åpent sinn, i denne timen «danser» du humøret opp. Koreografien er enkel, samtidig som du får trent utholdenheten, styrken og din koordinasjon. Du kommer garantert ut med ett smil!

SHAPE POWER

Styrke Intervall:  Her får du enkle og effektive styrkeøvelser. Fokus på styrketeknikk, holdning og muskelvekst. Avsluttes med en behagelig avspenning.

Boot Camp:  Ta på deg militær faktene – her blir du “pushet to the limit“. En populær, enkel og effektiv styrke – og kondisjonstime.

MOVE

Styrke Bevegelighet:  Vi bruker hverdagsbevegelsene i tre plan. Fremover, nøytralt og bakover. De 8 grunnleggende bevegelsene vi kan gjøre er gå, hoppe, sette oss ned, dytte, dra til oss, løfte, strekke oss. Vi bruker kroppsvekt og manualer med lav vekt. Du blir garantert støl!

Styrke:  Enkle styrkeøvelser for kroppen. Back to basic.

 BALANCE

Yin Yoga:  Er en enkel og lite krevende yogaform som gir deg lang tid i hver yogaposisjon, tøyer bindevev, og gir deg oppmerksomhetstrening.

Yoga for alle (I & II):  Yoga gir energi, styrke, glede, kroppsholdning og avspenning. For deg som vil øke leddutslag, bli smidig, fleksibel og sterk i muskulaturen. Pust og tilstedeværelse i fokus!

 Yoga for alle I:  Fokus på solhilsen og grunnleggende yoga; pust, teknikk og tilstedeværelse.

Yoga for alle II:  For de som kjenner til solhilsen og det grunnleggende fra før.

BALANCE MOVE

BodyBalance:  Yoga, Tai Chi og Pilates i kombinasjon. Fengende musikk som gjør at du flyter gjennom timen med fokus på styrke, fleksibilitet og holdning.  Kropp & sinn i fokus!

GODT VOKSEN

Pilates Core:  Her får du styrket kroppen i et balansert, rolig og kontrollert tempo. En behagelig, effektiv og spennende time med fokus på kjernemuskulatur.

Styrke Bevegelighet:  Styrke trening og bevegelighet i fokus. Tilrettelagte, funksjonelle øvelser.

Yoga:  Lavterskel – Kroppsholdning, bevegelse, tilstedeværelse og pust er fokuset på denne timen.

Gøy m/puls:  Gir deg en morsom opplevelse av å jobbe med kondisjon. Enkle bevegelser etter fengende musikk

AKTIV UNG

Tilrettelagt styrke og kondisjonstrening for deg i alderen 8-15 år.