Koronaviruset – for deg som medlem
30.4.2020
Vi har samlet en rekke informasjon rundt medlemsskap og praktiske opplysninger for deg som medlem.
Dersom du ikke får svar på det du lurer på her, kan du ta kontakt med oss, så skal vi hjelpe deg.
Hvorfor har jeg blitt trukket medlemsavgift i mars og april?
Vårt medlemssystem oppretter trekk av treningsavgift den første dagen i hver måned.
Da vi ble beordret til å stenge 12. mars, var betaling allerede gjennomført for deg som har kortbetaling og trekkfil var sendt til Nets for deg som har avtalegiro.
I første omgang fikk vi beskjed om å holde stengt frem til 26. mars. Deretter ble datoen flyttet til 13. april. Vi visste i denne tiden ikke noe om hva myndighetene ville bidra med. Det vi fikk høre var at det var helt avgjørende å ha medlemmer som ønsket å støtte treningssenteret sitt. Derfor gikk vi ut med en melding til våre medlemmer, hvor vi ba pent om at de beholdt medlemskapet hos oss til hadde fått mer informasjon om støtten fra myndighetene.
Den 4. april kom myndighetene med kompensasjonspakken til alle bedrifter som var beordret stengt, en kontantstøtteordning. Denne kompenasjonspakken kom fire dager etter at trekket for treningsavgiften i april var sendt.
Hva har Sense gitt meg av tilbud om kompensasjon fordi jeg har betalt medlemsavgift i stengt periode?
Siden du som medlem har blitt trukket for medlemsavgift i stengt periode, har vi laget kompensasjonstiltak. Disse har blitt sendt ut to ganger til alle medlemmer.
Følgende kompensasjonstiltak gjaldt 12. mars til 13. april:
- Jeg ønsker å støtte Sense og krever ikke tilbakebetaling. Som takk får du prisgaranti på ditt medlemskap t.o.m. 31. mars 2021, og et gavekort på 2 måneder trening som kan gis til en venn (må registreres innen 30. juni 2020).
- Jeg ønsker å få refundert «tapt treningstid» med mulighet til 1 mnd. frys av avtalen når det måtte passe meg innen 31. mars 2021.
- Jeg ønsker å få refundert tapt treningstid i stengt periode (12. mars til 13. april) som betalingsfri treningstid når Sense åpner igjen.
- Jeg ønsker å få refundert pengene for tapt treningstid (12. mars til 13. april).
Svarfrist var satt til 5. april.
Alle medlemmer fikk en ny mulighet til svare på kompensasjonstiltakene som nevnt over, da vi oppdaget av mange ikke hadde lest e-post i fra oss. Informasjon om dette ble sendt i SMS 30. mars.
Sense hadde lenge håp om å kunne åpne dørene igjen etter påske. Slik ble det ikke. Tiltakene om å holde treningssentrene stengt ble videreført på ubestemt tid.
Basert på dette besluttet Sense at alle medlemmer skal få kompensert tilsvarende tapt treningstid i perioden 14 til 30. april som betalingsfri treningstid når vi åpner dørene igjen.
Hva skjer med medlemsavgiften i mai?
Siden treningssentrene fortsatt er pålagt å holde stengt, trekker Sense IKKE medlemsavgift i mai.
Hva skjer for meg som har kjøpt kontantmedlemskap (betalt for 1 år av gangen)?
Du vil få betalingsfri trening tilsvarende stengt periode fra 14. april og frem til vi åpner dørene igjen, etter at årskort utløper.
(Eks: Har du betalt årskort med varighet til 31. mai, og vi åpner 1. juni, så vil du få betalingsfri trening i hele juni + 16 dager i juli).
Hvorfor må jeg betale for gruppetimer ute og tilgang på treningsvideoer når jeg er medlem?
Sense er fortsatt avhengig av inntekter for å kunne klare å åpne dørene igjen. Vi har allerede tapt masse inntekter og trenger lang tid på å bygge oss opp økonomisk etter åpning også. Du som medlem blir ikke trukket medlemsavgift fra 1. mai, derfor mener vi at det er riktig at du betaler for de tilbud du ønsker å benytte seg av.
Kan jeg fortsette støtten til Sense med å opprettholde min treningsavgift selv om senteret er stengt?
Alle automatiske trekk vil bli stoppet fra 01. mai og frem til Sense åpner igjen. Hvis du ønsker å støtte Sense videre med din medlemsavgift, er vi evig takknemlige for det! Da kan du bruke Vipps #111054
Husk å merke betalingen med «Støtte»
Kan jeg fryse medlemskapet mitt i perioden treningssenteret er stengt?
Vi trekker ikke medlemsavgift fra 1. mai og frem til vi åpner. Det betyr at du ikke trenger å fryse medlemskapet ditt. Skulle du ha behov for å fryse medlemskapet ditt etter at vi åpner senteret igjen kan du søke om dette etter gjeldene vilkår via «Mine sider».
Kan jeg si opp medlemskapet mitt i perioden dere holder stengt?
Vi oppfordrer alle våre medlemmer til ikke å forhaste en eventuell oppsigelse av medlemskapet. Du vil få kompensasjon i form av betalingsfri trening i tilsvarende periode når vi igjen åpner dørene.
Kan jeg avslutte medlemskapet i bindingstid?
Du kan ikke avslutte medlemskapet dersom du er i bindingstid. Ditt medlemskap vil bli forlenget med tilsvarende periode når bindingstiden er utløpt.
Hva skjer dersom jeg blir syk?
Dersom du er syk fryser vi medlemskapet ditt så lenge det er behov for det. Dette gjelder uansett hvilken sykdom du rammes av. Det må da foreligge en dokumentasjon fra lege, hvor det spesifiseres hvor lenge du ikke kan trene. Ta kontakt med oss på post@sensehelse.no
Er deres ansatte permittert?
Alle våre ansatte er dessverre permittert i fra 50 til 100 prosent. De ansatte som er i jobb tar seg av renhold og kundeservice. Noen arbeider i vår helseavdeling som nå er åpen, eller de jobber med treningstilbud til våre medlemmer.
Hvorfor ser jeg mennesker gå inn og ut av Sense sine lokaler?
Vår helseavdeling fikk åpne igjen for behandling av pasienter 1-til-1 27. april. De som er i lokalene til Sense er derfor terapeutene i helseavdelingen, deres pasienter, og de ansatte som ikke er permittert 100 prosent.
Får deres ansatte lov til å trene på Sense i stengt periode?
Nei, ingen ansatte får trene inne på våre sentere. Unntakene er instruktører som spiller inn livetimer på Facebook eller som spiller inn timer til vårt nye konsept Sense Online.
Hvilket treningstilbud vil Sense ha framover?
Vi tilbyr personlig trening 1-til-1, PT for 2 og grupper med 4 personer ute.
I løpet av mai lanseres Sense Online. En lukket side med treningsvideoer hvor man med Online-medlemskap får tilgang til ulike treningsøkter.
Vi har også arrangert en «Trimpoeng»-konkurranse. Her kan du sjekke inn på ulike turmål i Kongsberg og bli med i trekningen av fine premier.
Kan jeg låne/leie treningsutstyr av Sense?
Dessverre har vi ikke anledning til å låne ut utstyr. Med våre 2500 medlemmer har vi ikke kapasitet til å administrere utlån. Det meste av vårt treningsutstyr er leaset, og vil bli dyrt å erstatte ved skade på utstyret. Alt utstyr er vasket og desinfisert, og klart til bruk når vi åpner igjen.
Vi ser i midlertidig på muligheten for å kunne leie ut småutstyr dersom stengningsperioden skulle vare til over sommeren.
Hvor lenge skal dere holde stengt?
Vi må følge kravene fra myndighetene og holde stengt så lenge dette kravet opprettholdes. Vi følger med og vil åpne så fort vi får mulighet. Vi vil selvsagt informere våre medlemmer så snart vi vet noe mer om tidspunkt for åpning, men foreløpig ser det ut til at vi kan åpne igjen 15. juni. Vi informerer på SMS, e-post, på denne nettsiden, og på våre Facebook-sider Sense Trening & Helse.
Hva skjer med PT-klippene mine?
Så lenge man bruker personlig trener i stengt periode (utetrening) gjelder egen priser. Disse prisene gjelder selv om du har PT-klipp igjen. Det vi si at du blir fakturert for timer du har ute med PT i stengt periode. Så fort vi kan starte med PT-timer inne igjen, vil det være mulig å bruke PT-klipp igjen. Gyldigheten på PT-klippene vil utvides med tilsvarende periode som vi har hatt stengt.
Hvordan kan jeg komme i kontakt med dere?
Vi har telefontid på hverdager mellom 0900-1200. Telefon: 32 73 11 00. Du kan også sende oss
e-post på post@sensehelse.no. Vi ber om forståelse for at vi har lengre svartid enn vanlig. Dette er på grunn av mange henvendelser.
Finner du ikke svar på det du lurer på?
Ta kontakt med oss på post@sensehelse.no, eller kontakt en av oss i Sense direkte her!