Gruppetimebeskrivelser

SYKKELSAL

Sykkel Fun: Sykkeltimer i denne kategorien er rett og slett gøy! Vi spiller fengende musikk, videoer og er litt gærne.
Det viktigste er at du blir god og svett, med et smil om munnen. Vi bruker ikke puls eller watt på disse timene.

Sykkel Advanced: Treningsøktene er kombinasjoner av moderat til høyintensitetstrening med fokus på watt. Passer for de som har deltatt litt på sykkeltimer tidligere.

Nybegynner Sykkel Bootcamp, For å få vite mer, se her https://sensehelse.no/nybegynner-sykkelbootcamp/

Sykkel Bootcamp(1): For å få vite mer, se her https://sensehelse.no/sykkel-bootcamp/

Sykkel Bootcamp(2): For å få vite mer, se her https://sensehelse.no/sykkel-bootcamp2/

Burning Sykkel Bootcamp: For å få vite mer, se her https://sensehelse.no/burning-sykkel-bootcamp/

Sykkel Base: Grunnleggende sykkeltrening/kondisjonstrening. Hovedfokus er watt-trening i moderat intensitet. Sykkel Base er fin kondisjonstrening for alle nivåer – fra nybegynnere til aktive syklister

Sykkel Rush: Økta er designet for å gi alt i en kjapp og effektiv treningsøkt med høy intensitet. Denne økta vil utfordre deg innen FART, STYRKE og SPRINT!

Sykkel Advanced Puls: Sykkeltimer i denne kategorien er basert på intensitetsstyring med puls. Målet med timene er størst mulig forbrenning, og forbedring av kondisjonen din.
Vi anbefaler at du har på pulsbelte, som du kan koble på sykkelen, eller opp på skjermene i salen.
Vi bruker 5 intensitetssoner for puls, og angir intensitet i % av maksimal puls. 

FUNKSJONELL SONE

Sirkel/slynge sterk: Målet er å gi deg bedre styrke i hele kroppen. Effektiv og litt tøff trening, gjerne med noen idrettsspesifikke øvelser.
Du møter ferdig oppvarmet til timen.

Sirkel Puls: Time hvor man jobber etter intervallprinsippet på ulike stasjoner. Stasjonene inneholder en kombinasjon av kondisjonsøvelser og styrkeøvelser med stort bevegelsesutslag. Timen er komplett og inkluderer oppvarming og uttøyning.

Sirkel for alle: Styrketrening for hele kroppen, med god veiledning av personlig trener. 
Passer for alle.

Sirkel Total: Time som starter med mobilitetstrening som oppvarming for å bli varm og klar for hoveddel.
Hoveddelen er sirkeltrening med fokus på styrke med relativt høy intensitet. 

Slynge Core: styrketrening i slynge med fokus på kjernemuskulatur.

GRUPPETIMER SAL

BodySTEP TM: En spennende og artig steptime med enkel og god variasjon som gir høy puls og styrke. Er du glad i step, er denne timen for deg.

Stram Opp: Her får du generell lett styrketrening for hele kroppen, med enkle, effektive og varierte øvelser. Alle kan være med på denne timen, og du blir garantert strammet opp. 

Full Pakke: Her får du høy puls, step og styrketrening. Full fart og god variasjonstime for deg.

Styrke Intervall: Her får du enkle og effektive styrkeøvelser. Fokus på styrketeknikk, holdning og muskelvekst. Avsluttes med en behagelig avspenning.

BootCamp: Ta på deg militær faktene – her blir du “pushet to the limit“. En populær, enkel og effektiv styrke – og kondisjonstime.

BodyPump: Her får du motiverende musikk i takt med styrkeøvelser for store muskelgrupper. Strammer og styrke. Pump & press er motto her.

Tabata: Her får du en eksplosiv styrke og kondisjonstime med korte pauser. Får deg opp fra gulv til tak på sekunder. Du kommer ut sliten og glad.

Danceaerobic: En danseinspirert aerobicklasse for hjerte og hjerne. Du trener kondisjon og koordinasjon på en morsom og effektiv måte. Vi setter sammen trinn og bevegelser som gjør deg til en stjerne for en kveld. 

BodyBalance: Yoga, Tai Chi og Pilates i kombinasjon. Fengende musikk som gjør at du flyter gjennom timen med fokus på styrke, fleksibilitet og holdning.  Kropp & sinn i fokus!

Styrke og bevegelighet: Styrke trening og aktiv bevegelighet i fokus. Tilrettelagte, funksjonelle øvelser.

 Soma move: Soma move er en myk og atletisk treningsform hvor du med kroppen som eneste verktøy får utfordret styrke, balanse, mobilitet, koordinasjon og kondisjon. 
Flyt og tilstedeværeselse står sentralt og du jobber i ditt eget tempo til spennende musikk. Soma move er for alle!

GODT VOKSEN

Pilates Core: Her får du styrket kroppen i et balansert, rolig og kontrollert tempo. En behagelig, effektiv og spennende time med fokus på kjernemuskulatur.

Gøy m/puls: Gir deg en morsom opplevelse av å jobbe med kondisjon. Enkle bevegelser etter fengende musikk

Styrke og bevegelighet Godt Voksen: Styrke trening og aktiv bevegelighet i fokus. Tilrettelagte og funksjonelle øvelser for 60+.

Sykkel Godt Voksen: Godt Voksen sykkeltimer er enkel kondisjonstrening tilpasset deg over 60+. Vi sykler til hyggelig og fengende musikk, med mål om å bli svette og andpustne.

AKTIV UNG

Tilrettelagt styrke og kondisjonstrening for deg i alderen 8-15 år.