Gruppetimebeskrivelser

SYKKELTIMER

Sykkel Base: Grunnleggende sykkeltrening/kondisjonstrening. Hovedfokus er watt-trening i moderat intensitet. Sykkel base er en fin kondisjonstrening for alle nivåer – fra nybegynner til aktive syklister.

Sykkel Advanced: Sykkeløktene er kombinasjoner av moderat til høyintensitetstrening med fokus på watt. Passer for de som har deltatt litt på sykkeltimer tidligere.

Sykkel Rush: Økta er designet for å gi alt i en kjapp og effektiv treningsøkt med høy intensitet. Denne økta vil utfordre deg innen FART, STYRKE og SPRINT!

Sykkel Bootcamp: For å få vite med, se her: https://sensehelse.no/sykkel-bootcamp/
Disse timene kan bookes som vanlige sykkeltimer dersom du ikke ønsker å binde deg til 10 uker. Står det ledige plasser i bookingen, er det bare å bli med.

Sykkel 4×4: Høyintensiv sykkeltrening i 4 x fireminutters intervaller. Denne økta er veldig populær og passer alle. Gir en god effekt på kondisjonen.

Sykkel 5×4: Høyintensiv sykkeltrening i 5 x fireminutters intervaller. Denne økta er veldig populær og passer alle. Gir en god effekt på kondisjonen.

Sykkel Fun: Sykkeltimer i denne kategorien er rett og slett gøy! Vi spiller fengende musikk, videoer og er litt gærne. Det viktigste er at du blir god og svett, med et smil om munnen. Vi bruker ikke målinger på puls eller watt på disse timene.

Sykkel Advanced Puls: Sykkeltimer i denne kategorien er basert på intensitetsstyring med puls. Målet med timene er størst mulig forbrenning, og forbedring av din kondisjon. Vi anbefaler at du har på deg pulsbelte, som du kan koble på sykkelen eller på egen pulsklokke. Vi bruker 5 intensitetssoner for puls, og angir intensitet i % av maksimal puls.

Sykkel – egentrening: Virituelle sykkeltimer uten instruktør.
For optimalt utbytte av disse timene anbefaler vi at du har tatt en FTP-test (watt-test).
Disse timene er fortrinnsvis anbefalt for de som har litt erfaring fra sykkelsalen.
Trenger du tilgang til sykkelsalen utenom de oppsatte tidene – ta kontakt!

SALTIMER

Full Pakke: Her får du 20 min kondisjonstrenings på gulvet, 20 min step og 20 min styrketrening. Relativt enkle trinn der musikken styrer intensiteten. Økende intensitet utover i programmet. Styrkedelen kjøres med supersett (2 og 2 øvelser) så vi holder intensiteten oppe og får utnyttet tiden godt.

Zumba Fitness TM: Fengende rytme og god musikk. Ta på deg gode sko og et åpent sinn, i denne timen «danser» du humør opp. Koreografien er enkel, samtidig som du får trent utholdenheten, styrken og koordineringen din. Du kommer garantert ut med ett smil!

BodySTEP: En spennende og effektiv steptime med enkel og god variasjon som gir høy puls og styrke. Er du glad i step, er denne timen for deg.

RåSterk: Dette er vår styrketime basert på tyngre vekter på stang. Dette er time for deg som ønsker å bli sterkere. Tyngre vekter på stang og færre repetisjoner = råsterk.

BodyPUMP: Her får du motiverende musikk i takt med styrkeøvelser for store muskelgrupper. Strammer og styrke. Pump & press er motto her!

Styrke/bevegelighet: Her får du gode, effektive styrkeøvelser og tøyningsøvelser i samme timen. Vi bruker strikk, matte, vekter, kosteskaft og egen kroppsvekt for å trene oss sterke. Fokus på hva kroppen trenger funksjonelt i hverdagen.

StyrkeIntervall: Dette er en time med effektive styrke- og kondisjonsøvelser. Super time for deg som ikke er så glad i koordinasjon. Jobber i intervaller med tilpassede øvelser. Passer alle som vil ha en effektiv økt med både styrke og kondisjon.

Tabata: Her får du en eksplosiv styrke og kondisjonstime med korte pauser. Får deg opp fra gulv til tak på sekunder. Du kommer ut sliten og glad.

PulsStyrke: En time hvor du får utfordret deg både innen kondisjon og styrke. 30 min med god gammeldags aerobic, og 30 min styrke. Du kommer garanter i form – flott å starte med!

BodyBALANCE: Yoga, Tai Chi og Pilates. En god kombinasjon med fengende musikk som gjør at du flyter igjennom timen med fokus på styrke, fleksibilitet og holdning. Kropp & sinn i fokus!

Stretching: En god gammeldags uttøyningstime som tøyer ut store muskelgrupper- veiledes grundig, slik at du får tid til å kjenne på de musklene som tøyes.

PilatesCore: kjernemuskulatur i fokus. Her får du styrket opp kroppen i et balansert rolig, og kontrollert tempo. En behagelig, effektiv og spennende time.

Corebar: Dette er en tøff og leken kondisjonstime, designet så du blir sterk fra innsiden og ut. Timen byr på effektive øvelser som vil utfordre kondisjon, styrke, fleksibilitet og stabilitet i hele kroppen. Gjennom hele timen brukes en spesialdesignet bar/stang som er vektet og ergonomisk tilpasset.

Soma Move: Dette er en myk og atletisk treningsform hvor du med kroppen som eneste verktøy får utfordret styrke, balanse, mobilitet, koordinasjon og kondisjon. Flyt og tilstedeværelse står sentralt. Vi lover en treningsøkt utenom det vanlige med svetteperler i panna og smilepuls!

Basic Camp: 10 uker – ulike økter i sal hver uke. Øktene er hentet fra Sense sin timeplan og vil gi deg som deltar en kjempefin mulighet til å teste ulike gruppetimer. Disse timene kan bookes som vanlige gruppetimer dersom du ikke ønsker å binde deg til 10 uker. Står det ledige plasser i bookingen, er det bare å bli med. Det vil være synlig i bookingen hvilke timer som går de aktuelle dagene.

Dancefitness: En dansetime inspirert med koreografi fra Zumba, høy puls og styrke etter fengende musikk.

Step styrke: Kondisjonstime der vi veksler mellom enkle trinn/kombinasjoner på stepkasse og styrkeøvelser for hele kroppen. Den energiske musikken driver deg, og gjør at du klarer mer enn du tror!
Sal-surprise: Ulike gruppetimer avhengig av hvem instruktør som har timen. Type time skal stå på bookingen minimum en uke før timen starter

 

 

Funksjonell sone

Sirkel sterk: Målet er å gi deg bedre styrke i hele kroppen. Effektiv og litt tøff styrketrening der man jobber seg gjennom 16 stasjoner med ulike øvelser. Alle øvelsene kan tilpasses slik at du får alternativer dersom du har behov for det. Du møter ferdig oppvarmet til timen.

Sirkel Puls: Time hvor man jobber etter intervallprinsippet på ulike stasjoner. Stasjonene inneholder en kombinasjon av kondisjonsøvelser og styrkeøvelser med stort bevegelsesutslag.

Slynge sterk: Trener hele kroppen ved hjelp av slynger. I denne økten bruker du din egen kroppsvekt til å skape motstand. En funksjonell økt for både nybegynnere og erfarne mosjonister. I denne timen trener du styrke, fleksibilitet, balanse og utholdenhet i funksjonelle øvelser under kyndig instruksjon fra instruktør. Fokuset til instruktøren er å hjelpe deg å finne riktig belastning og riktig teknikk, samt å gi alternativer om det er øvelser du ikke får til.

Slynge Core: styrketrening i slynge med fokus på kjernemuskulatur.

 

GODT VOKSEN
Timene er tilrettelagt for aldersgruppen 60+. Fokus er balanse, mestring, styrke, bevegelighet og kondisjon. Du kan delta uansett alder – om denne tilrettelagte treningen passer for deg.
Trening i sykkelsalen, gruppetreningssal og i funksjonell sone i 2 etasje.

GV Gøy m/puls: Gir deg en morsom opplevelse av å jobbe med kondisjon. Enkle bevegelser etter fengende musikk. Timen holdes i gruppesal

GV PilatesCore: Her får du styrket opp kroppen i et balansert rolig, og kontrollert tempo. En behagelig, effektiv og spennende time. Timen holdes i gruppesal

GV Styrke og bevegelighet: Styrke trening og aktiv bevegelighet i fokus. Tilrettelagte og funksjonelle øvelser for 60+. Timen holdes i gruppesal

GV Sirkel: Funksjonell styrketrening for hele kroppen, med god veiledning av instruktør som går rundt og passer på at deltagerne jobber med riktig teknikk. Tilrettelagte og funksjonelle øvelser for 60+. Timen holdes i funksjonell sone i 2 etasje.

GV Sykkel: Effektiv og skånsom kondisjonstrening for deg som er over 60 år eller som trenger å komme i gang etter lengre avbrekk eller skade. Musikk, volum og intensitet er tilrettelagt. Timen holdes i sykkelsal

AktivUng
Tilpasset trening for barn og ungdom.
Se https://sensehelse.no/trening/aktiv-ung-trening-for-barn-og-ungdom/ for mer info

AktivUNG: Tilrettelagt styrke og kondisjons trening for deg i alderen 8-15 år.

 

 

 

Sense lager sesongbaserte timeplaner, slik at det vil være varierende utvalg av timer.
Det er til enhver tid timeplanen som står i bookingen på web/app som er gjeldende.

Endringer kan forekomme, så det er lurt å booke seg på timer. Du vil da få beskjed pr sms dersom det blir endringer.