Gruppetimebeskrivelser

SYKKELSAL

FUN MOVE

Sykkel Fun/Move: Sykkeltimer i denne kategorien er rett og slett gøy! Vi spiller fengende musikk, videoer og er litt gærne.
Det viktigste er at du blir god og svett, med et smil om munnen. Vi bruker ikke puls eller watt på disse timene.

SPORT POWER

Sykkel Watt: Sykkeltimer i denne kategorien er basert på intensitetsstyring med watt. Målet med treningen er å øke terskelwatt VO2maks.  Vi anbefaler deg å teste din terskelwatt i forkant.

Sykkel Bootcamp: For å få vite mer om Sykkel Bootcamp, se her https://sensehelse.no/sykkel-bootcamp/

SHAPE MOVE

Sykkel Puls: Sykkeltimer i denne kategorien er basert på intensitetsstyring med puls. Målet med timene er størst mulig forbrenning, og forbedring av kondisjonen din.
Vi anbefaler at du har på pulsbelte, som du kan koble på sykkelen, eller opp på skjermene i salen.
Vi bruker 5 intensitetssoner for puls, og angir intensitet i % av maksimal puls. 

FUNKSJONELL SONE

 SPORT POWER

Sirkel/slynge sterk: Målet er å gi deg bedre styrke i hele kroppen. Effektiv og litt tøff trening, gjerne med noen idrettsspesifikke øvelser.
Du møter ferdig oppvarmet til timen.

SHAPE MOVE

Sirkel Puls: Time hvor man jobber etter intervallprinsippet på ulike stasjoner. Stasjonene inneholder en kombinasjon av kondisjonsøvelser og styrkeøvelser med stort bevegelsesutslag. Timen er komplett og inkluderer oppvarming og uttøyning.

Slynge Core: styrketrening i slynge med fokus på kjernemuskulatur.

 GRUPPETIMER SAL

 SHAPE MOVE

BodySTEP TM: En spennende og artig steptime med enkel og god variasjon som gir høy puls og styrke. Er du glad i step, er denne timen for deg.

Stram Opp: Her får du generell lett styrketrening for hele kroppen, med enkle, effektive og varierte øvelser. Alle kan være med på denne timen, og du blir garantert strammet opp. 

SHAPE FUN

Full Pakke: Her får du høy puls, step og styrketrening. Full fart og god variasjonstime for deg.

SHAPE POWER

Styrke Intervall: Her får du enkle og effektive styrkeøvelser. Fokus på styrketeknikk, holdning og muskelvekst. Avsluttes med en behagelig avspenning.

BootCamp: Ta på deg militær faktene – her blir du “pushet to the limit“. En populær, enkel og effektiv styrke – og kondisjonstime.

Tabata: Her får du en eksplosiv styrke og kondisjonstime med korte pauser. Får deg opp fra gulv til tak på sekunder. Du kommer ut sliten og glad.

BodyPump: Her får du motiverende musikk i takt med styrkeøvelser for store muskelgrupper. Strammer og styrke. Pump & press er motto her.

MOVE FUN

Zumba TM: Fengende rytme og god musikk.  Ta på deg gode sko og et åpent sinn, i denne timen «danser» du humør opp. Koreografien er enkel, samtidig som du får trent utholdenheten, styrken og koordineringen din. Du kommer garantert ut med ett smil!

Danceaerobic: En danseinspirert aerobicklasse for hjerte og hjerne. Du trener kondisjon og koordinasjon på en morsom og effektiv måte. Vi setter sammen trinn og bevegelser som gjør deg til en stjerne for en kveld. 

BALANCE MOVE

BodyBalance: Yoga, Tai Chi og Pilates i kombinasjon. Fengende musikk som gjør at du flyter gjennom timen med fokus på styrke, fleksibilitet og holdning.  Kropp & sinn i fokus!

Styrke og bevegelighet: Styrke trening og aktiv bevegelighet i fokus. Tilrettelagte, funksjonelle øvelser.

Yin Yoga: Er en myk og tilgjengelig yogaform som gir deg lang tid i hver yogaposisjon og vil tøye helt inn i bindevev.

 Soma move: Soma move er en myk og atletisk treningsform hvor du med kroppen som eneste verktøy får utfordret styrke, balanse, mobilitet, koordinasjon og kondisjon. 
Flyt og tilstedeværeselse står sentralt og du jobber i ditt eget tempo til spennende musikk. Soma move er for alle!

Klassisk yoga: Klassisk yoga har i seg en kombinasjon av fysisk trening og uttøying, pusteteknikker, energiøvelser, avspenning, konsentrasjon og meditasjon. Den kan praktiseres av alle, i hver time er det alltid muligheter for å få justeringer tilpasset individuell kropp og fysisk form. 
I løpet av timene innlæres og fordypes gradvis øvelsene, stillingene, og det blir mer fokus på pust i øvelsene. Samtidig blir kroppskontakt forbedret, og tilstedeværelsen i egen kropp utvikles gradvis.

Yin Yang Yoga: Timen starter med dynamisk Yang Yoga der du utvikler styrke, balanse og smidighet. Etter en topp beveger vi oss rolig mot Yin Yoga, der effekten av Yang Yoga vil hjelpe deg dypere inn i posisjonene.

GODT VOKSEN

Pilates Core: Her får du styrket kroppen i et balansert, rolig og kontrollert tempo. En behagelig, effektiv og spennende time med fokus på kjernemuskulatur.

Gøy m/puls: Gir deg en morsom opplevelse av å jobbe med kondisjon. Enkle bevegelser etter fengende musikk

Styrke og bevegelighet Godt Voksen: Styrke trening og aktiv bevegelighet i fokus. Tilrettelagte og funksjonelle øvelser for 60+.

Sykkel Godt Voksen: Godt Voksen sykkeltimer er enkel kondisjonstrening tilpasset deg over 60+. Vi sykler til hyggelig og fengende musikk, med mål om å bli svette og andpustne.

AKTIV UNG

Tilrettelagt styrke og kondisjonstrening for deg i alderen 8-15 år.