Gruppetimebeskrivelser

SYKKELSAL

FUN MOVE

Sykkel Fun/Move: Sykkeltimer i denne kategorien er rett og slett gøy! Vi spiller fengende musikk og videoer og er litt gærne. Det viktigste er at du får litt puls og blir god og svett. Vi bruker ikke puls eller watt på disse timene.

SPORT POWER

Sykkel Watt: Sykkeltimer i denne kategorien er basert på intensitetsstyring med watt. Målet med treningen er å øke terskelwatt VO2maks.  Vi anbefaler deg å teste din terskelwatt i forkant, og ha egen profil i VismoX.

SHAPE MOVE

Sykkel Puls: Sykkeltimer i denne kategorien er basert på intensitetsstyring med puls. Målet med timene er størst mulig forbrenning, og forbedring av kondisjonen din.
Vi anbefaler at du har på pulsbelte, som du kan koble på sykkelen eller opp på skjermene i salen.
Vi bruker 5 trening soner for puls, og angir intensitet i % av maksimal puls.
 

FUNKSJONELL SONE

 SPORT POWER

Sirkel/slynge sterk: Mål å gi deg bedre styrke i hele kroppen. Effektiv og litt tøff trening, gjerne med noen idrettsspesifikke øvelser.
Du møter ferdig oppvarmet til timen.

SHAPE MOVE

 Sirkel/slynge puls: Skal gi deg effektiv forbrenning og bevegelse. Øvelser med store bevegelser og bra tempo gir høy puls og bedre kondisjon.

Slynge Core: styrketrening  i slynge med fokus på kjernemuskulatur

 GRUPPETIMER SAL

 SHAPE MOVE

BodySTEP TM: En spennende og artig steptime med enkel og god variasjon som gir høy puls og styrke. Er du glad i step, er denne timen for deg.

Puls Styrke:  Morsom puls time med styrkedel. Timen er tilrettelagt slik at alle kan delta på sitt nivå. Du kommer garantert i form – flott å starte med.

Styrke:  Enkle styrkeøvelser for kroppen. Back to basic.

POWER

BodyPump: Her får du motiverende musikk i takt med styrkeøvelser for store muskelgrupper. Strammer og styrke. Pump & press er motto her.

SHAPE FUN

Full Pakke: Her får du høy puls, step og styrketrening. Full fart og god variasjonstime for deg.

SHAPE POWER

Styrke Intervall:  Her får du enkle og effektive styrkeøvelser. Fokus på styrketeknikk, holdning og muskelvekst. Avsluttes med en behagelig avspenning.

BootCamp:  Ta på deg militær faktene – her blir du “pushet to the limit“. En populær, enkel og effektiv styrke – og kondisjonstime.

Tabata: Her får du en eksplosiv styrke og kondisjonstime med korte pauser. Får deg opp fra gulv til tak på sekunder. Du kommer ut sliten og glad.

MOVE FUN

Zumba TM: Fengende rytme og god musikk.  Ta på deg gode sko og et åpent sinn, i denne timen «danser» du humør opp. Koreografien er enkel, samtidig som du får trent utholdenheten, styrken og koordineringen din. Du kommer garantert ut med ett smil!

Danceaerobic: En danseinspirert aerobicklasse for hjerte og hjerne. Du trener kondisjon og koordinasjon på en morsom og effektiv måte. Vi setter sammen trinn og bevegelser som gjør deg til en stjerne for en kveld.

 

 BALANCE 

Stretching: Klassisk tøyning for redusert spenning i muskulaturen og økt bevegelighet.

Stretching anbefales for alle som ønsker en smidigere kropp og redusert skaderisiko.

Avsluttes med noen tøyninger med lang holdetid for dypere strekk av bindevev.

Du møter ferdig oppvarmet til timen.

 

Bevegelighet/avspenning: Både aktiv bevegelighet og statisk tøyning. Satt sammen i serier, med hovedfokus på skuldre og hofter.

Avsluttes med god avspenning liggende.

 

Kundalini yoga: Fokuserer på å øke vår bevissthet og tilstedeværelse. Vi gjør fysiske øvelser, bruker stemmen til mantra og avslutter med meditasjon. Fysisk styrker vi muskulaturen, styrker og stimulerer kjertelsystemet, immunsystemet, nervesystemet, sirkulasjonssystemet og blir mer robuste for påvirkning av stress. Passer for alle.

 

BALANCE MOVE

BodyBalance:  Yoga, Tai Chi og Pilates i kombinasjon. Fengende musikk som gjør at du flyter gjennom timen med fokus på styrke, fleksibilitet og holdning.  Kropp & sinn i fokus!

Styrke og bevegelighet: Styrke trening og aktiv bevegelighet i fokus. Tilrettelagte, funksjonelle øvelser.

Yoga Dynamisk: Yoga for hverdagskroppen. Vi starter med Solhilsen. Yogaøvelser som styrker, strekker og gir bedre balanse. Avsluttes med avspenning.
Pust og flyt i fokus. Yogatimen har elementer både fra klassisk yoga og asthanga yoga. Det vil si at du møter både kraftfulle øvelser og mykere strekk.
Yoga styrker kropp og sinn, og gir større total velvære.

Medisinsk yoga: En terapeutisk, myk yogaform med fokus  på pust og meditasjon sammen med dyptvirkende fysiske øvelser. I MediYoga® lærer du enkle, kraftfulle teknikker for stressmestring, indre balanse, fysisk fleksibilitet og styrke. Passer for alle.

Yin Yoga: Er en myk og tilgjengelig yogaform som gir deg lang tid i hver yogaposisjon og vil tøye helt inn i bindevev.

GODT VOKSEN

Pilates Core:  Her får du styrket kroppen i et balansert, rolig og kontrollert tempo. En behagelig, effektiv og spennende time med fokus på kjernemuskulatur.

Styrke og bevegelighet Godt Voksen: Styrke trening og aktiv bevegelighet i fokus. Tilrettelagte og funksjonelle øvelser for 60+.

Gøy m/puls:  Gir deg en morsom opplevelse av å jobbe med kondisjon. Enkle bevegelser etter fengende musikk

Sirkel 45 : Mål å gi deg bedre styrke i hele kroppen. Effektiv og litt tøff trening.

Sykkel Godt Voksen: Godt Voksen sykkeltimer er enkel kondisjonstrening tilpasset deg over 65år. Vi sykler til hyggelig og fengende musikk, med mål om å bli svette og andpustne.

AKTIV UNG

Tilrettelagt styrke og kondisjonstrening for deg i alderen 8-15 år.